Welke opleiding heeft een marketing specialist gedaan?

Zou je graag aan de slag willen gaan als marketing specialist, dan heb je daar om te beginnen natuurlijk een goede opleiding voor nodig. Wanneer je graag aan het werk wilt gaan als marketing specialist, dien je daarvoor de opleiding Commerciële Economie en Ondernemerschap te volgen.

Door het volgen van deze opleiding kan je jezelf ontwikkelen tot marketing specialist. Na het volgen van deze opleiding ben je een specialist in digitale marketing, sales en ondernemerschap. Na het behalen van je diploma kan je gaan werken als marketing specialist.

Wat doet een marketing specialist?

Een marketing specialist wordt ook wel een marketeer genoemd. Je bent als marketing specialist verantwoordelijk voor zowel het coördineren als het uitvoeren van een aantal verschillende marketingstrategieën.

Het werk van een marketing specialist houdt eigenlijk in dat je een merk een betere positie te geven. De marketing specialist brengt eerst in kaart wat de mening van de doelgroep over een bepaald merk is. Vervolgens zal hij nadenken op welke manier de naamsbekendheid van het merk verbeterd kan worden.

De opdrachtgever of de leidinggevende geeft aan de marketing specialist door wat de doelstellingen voor het betreffende product zijn. Vervolgens wordt er nagedacht over welke marketingstrategieën er gebruikt dienen te worden om deze doelstellingen te realiseren.

De marketing specialist is verantwoordelijk voor de uitvoering van deze taken. Uiteindelijk zal hij of zij ook bepalen hoe dit wordt uitgevoerd. Tenslotte zal de marketing specialist evalueren of de doelstellingen van een bepaalde campagne behaald zijn.

Over welke vaardigheden dient een marketing specialist te beschikken?

Wie graag marketing specialist wil worden dient over een aantal vaardigheden te beschikken. Je moet zowel commercieel ingesteld als resultaat gericht zijn. Daarnaast beschik je over uitstekende communicatieve en analytische vaardigheden.

Het is belangrijk dat je als marketing specialist over een creatieve geest beschikt. Daarnaast dien je met een andere blik op een bepaald vraagstuk te kunnen kijken. Aan de hand hiervan kan je vervolgens een geslaagde marketingcampagne ontwikkelen.

Je dient dus als marketing specialist over de volgende eigenschappen te beschikken:

●       Je haalt veel voldoening uit de verkoop van een dienst of product

●       Je streeft ernaar om doelen te bereiken

●       Je kan goed analyseren wat mogelijk aanslaat bij een bepaalde doelgroep

●       Je hebt goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift

●       Je bent stressbestendig en kan goed onder druk werken

●       Je bent een teamplayer

●       Je bent creatief en houdt van initiatief nemen